A GTA3 végigjátszása
Bemelegítés: Give me liberty
Nagyon egyszerű dolgunk lesz, csak el kell fuvaroznunk ex-rabtársunkat, 8-Ballt (hm, honnan kaphatta a nevét?) a radaron pöttyel jelzett helyszínre, ott is a világító kék körbe (az ilyen körök jelzik majd a fontos helyeket). Innentől ez lesz a portlandi garázsunk és főhadiszállásunk, itt tudunk állást menteni és a kocsinkat biztonságosan leparkolni. Hurrá.
Luigi 1: Luigi’s Girls ($1500)
Luigi Gatorelli az első maffiafőnök, akivel kapcsolatba kerülünk. Kezdésnek nem túl nehéz feladatot ad: lopjunk egy autót, és hozzuk el neki a kórház előtt álldogáló csajt, Mistyt. Jegyezzük meg a Misty feje fölött éktelenkedő kék bigyót, ez fogja innentől jelezni a fontos embereket.
Luigi 2: Don’t SPANK ma bitch up ($4000)
Luigi köreit zavarja a kikötőben ténykedő drogdíler, aki nyilvánvaló módon a Család ellenségeinek dolgozik, megbíz hát minket, hogy lássuk el a baját. A művelethez egy baseball-ütőt kapunk, de nem kell feltétlenül összepiszkolnunk a kezünket, elég, ha a helyszínre robogva (a játék ismét csak a radaron jelzi a pozícióját) vidáman elütjük a fazont, majd áthajtunk rajta még egyszer-kétszer, a lényeg, hogy ne hagyjuk feltápászkodni a földről, mert fegyvere van. Ha kimúlt, vegyük kölcsön a kocsiját, vigyük el a Pay ’n’ Spray műhelybe (jól jegyezzük meg a helyét, sokszor lesz szükségünk a szolgáltatásaikra: egyrészt helyrepofozzák a sérült járgányunkat, másrészt törlik a rendőrségi körözést potom ezer dollárért). Az átfestett kocsit parkoljuk le a térképen megjelölt helyen, és készen is vagyunk.
Luigi 3: Drive Misty for me ($1000)
Újabb laza küldetés, robogjunk Hepburn Heightsbe, vegyük fel Mistyt (ha nem akar előkerülni, dudáljunk neki a Shifttel), és vigyük el Joey Leone garázsába. Innentől Joey is elkezd feladatokat osztogatni, illetve a garázs előtti telefonon bejelentkezik még egy megbízó, Marty Chonk.
Luigi 4: Pump action pimp ($4000)
Végre egy keményebb feladat: a Család riválisának, a Diablos bandának prominens képviselőit kell felpofoznunk szigorúan pedagógiai célzattal, nehogy elszemtelenedjenek. Célszerszámként az Ammunition fegyverbolt mögötti udvaron kapunk egy pisztolyt. A srácok eltéveszthetetlen, lángokkal díszített fekete kocsiban furikáznak, könnyű őket megtalálni. A bunyót illetően a legjobb, ha szerzünk valami masszív járgányt (mondjuk egy csőrös kamion jó lesz), és útról leszorítósdi-lökdösődősdit játszunk velük, míg a kocsijuk lángot nem kap, a robbanás túlélőit pedig lelövöldözzük. Esetleg szerezzünk valami komolyabb fegyvert, konkrétan shotgunt, és játsszunk futóvad-lövészetet, az eredmény ugyanaz: robbanás, majd a túlélők eltakarítása. Ha megvagyunk, a fegyverboltban a pisztoly megjelenik a megvásárolható fegyverek között.
Luigi 5: The fuzz ball ($4000)
Egy kis kedveskedés a rend megfáradt őreinek... a rendőrbálra kell hmmm... társalkodó hölgyeket szállítanunk, hogy a hálás zsaruk továbbra se érdeklődjenek túl élénken Luigi ügyletei iránt. Legalább négy lányt kell leszállítanunk a térképen jelölt nyolcból a sikerhez a szűkös időlimit alatt. Ez nem lesz nehéz, ha legalább négyszemélyes autót lopunk hozzá (így elég kétszer fordulnunk), és nem gázolunk halálra egyetlen csajt sem nagy igyekezetünkben. Maximalisták lophatnak a feladathoz iskolabuszt a trentoni állomásról, és akár mind a nyolc hölgyet elfuvarozhatják egy menettel...
Joey 1: Mike „Lips” last lunch ($10000)
Joey egyik riválisát, Mike Forellit kell eltennünk láb alól igazán kifinomult, echte maffiózó-stílusban. Mielőtt bemegyünk Joey-hoz felvenni a küldetést, szerezzünk valami gyors autót, mert ahogy kiadja a feladatot, már ketyeg is az óra: hat percünk van a műveletre. Először is száguldjunk a St. Marks Bistróhoz, ahol Mike épp’ élete utolsó ebédjét fogyasztja. Kössük el az autóját, és robogjunk vele 8-Ball haverunk főhadiszállására, Harwoodba. 8-Ball beszerel egy jópofa bombát az autóba, amellyel manőverezzünk vissza az étterem parkolójába (ha útközben megtörtük volna, ugorjunk be a Pay ’n’ Spray-be, mert Mike azonnal észreveszi, ha csak egy karcolás is van a kocsin, és buktuk a bulit). Parkoljunk be pontosan (!) arra a helyre, ahonnan elkötöttük az autót, élesítsük a bombát, majd lépjünk le, és figyeljük vigyorogva, ahogy Mike a pokolra száll egy „itt addig ehetsz, amíg felrobbansz” feliratú reklámtábla előtt...
Joey 2: Farewell „Chunky” Lee Chong ($10000)
Joey-nak megint nem tetszik az egyik konkurens gengszter, ezúttal egy kínai maffiózótól, a Triádok egyik kisfőnökétől kell megszabadítanunk a világot. A halálraítélt sárga srác - minő meglepetés! - a kínai negyedben rontja a levegőt, de sajnos olyan helyen, ahová autóval nem tudunk bemenni, így a Carmageddon-típusú ügyintézés ezúttal kizárt. Fogjunk pisztolyt, és közelítsük meg a területet, majd kezdjük el módszeresen halomra lőni a kék overallos Triádokat (a jobb egérgombbal választjuk ki őket a tömegből automatikusan). Lesz is nagy riadalom azon nyomban, Chunky pedig menekülőre fogja a dolgot, szaladjunk utána serényen, és lőjük le, mielőtt autóba száll (ha sikerül neki, még mindig elkaphatjuk, ha gyorsan szerzünk mi is kocsit). Elegánsabb megoldás, ha az akció előtt a kínai piac két végében álló két Perennialt (ezek egyikével fog Chunky menekülni) kezelésbe vesszük, egyenként ellopjuk, és 8-Ball műhelyében bombát szereltetünk rá, majd visszaállunk velük a helyükre. Ilyen előkészületek után csak lövöldözni kell kicsit a piacon, közben dúdolgathatjuk magunkban a Tankcsapdától, hogyaszondja „...attól nem érzed magad jobban, ha a kocsidban bomba robban...”
Joey 3: Van heist ($20000)
Főnökünk egyre rázósabb akciókat bíz ránk, most egy pénzszállító páncélautó kirablása van soron. Fegyverrel ne is kísérletezzünk, golyóálló a drága. Nincs más hátra, szerezni kell valami strapabíró járgányt (ajánlott valamilyen teherautó vagy kamion), és addig birkózni a páncélautóval a forgalomban, míg le nem robban annyira, hogy megáll, és a személyzetet rövid úton eliminálva átvehetjük a volánt. A gond csak annyi, hogy amint először nekikoccanunk a pénzszállítónak, kapunk egy egycsillagos körözést, és amint a felére levertük a páncélját, kettest. A nagy kavarodásban könnyen elcsaphatunk pár zsarut is, és így nagyon magasra szökhet a riadó szintje, próbáljuk hát a Pay ’n’ Spray-t útba ejteni az akció során. Ha megvan a páncélautó, juttassuk el a portlandi dokkokban a radaron jelölt garázsba, és nyertünk is... (Innentől élnek egyébként El Burro küldetései.)
Joey 4: Cipriani’s chauffeur ($3000)
Újabb jómadárral ismerkedhetünk meg Toni Cipriani személyében (szinkronhangja Michael Madsen!). feladatunk egyszerűnek tűnik: vigyük el Tonit a mamája étterméhez St. Marksba. Emberünk azonban kitalálja, hogy előtte dolga van a kínai negyedben Wong Mosodájánál, „kölcsön akar kérni” egy kis pénzt a tulajtól. A védelmi pénz begyűjtése azonban nem jön össze, hamarosan négy Triád-taggal a nyomában szalad ki a mosodából. Lövöldözzük le a sárgákat, vagy óvatosan, Tonira vigyázva gázoljuk el őket, majd fuvarozzuk a srácot a mamája szoknyájához... (Innentől az UZI megvásárolható a fegyverboltban, gyorsan ruházzunk is be egyre!)
Joey 5: Dead skunk in the trunk ($10000)
Újabb rutinfeladatnak induló, de hamarosan felforrósodó ügy: egy autót kell felvennünk, majd elszállítanunk a zúzdába. Ha elfurikázunk a kocsiért a Joe’s Diner étteremhez, már látjuk a baj okozóit, a nemrég kinyírt Mike Forelli bosszúra szomjazó testvérkéit. Két fivér - két autó, játszhatunk velük autós üldözést, miközben gyakoroljuk az UZI nagyszerű képességét, az autóból menet közben lövöldözést. A zúzda helyét jegyezzük meg, később is fogunk még erre járni. Ha Forelliék kicsinálása nagyon nem megy, dolgozzunk kicsit előre, szerezzünk gránátot vagy Molotov-koktélt, aztán mielőtt begurulunk a parkolóba, kerüljük meg az éttermet, ugráljunk fel a tetejére, és kínáljuk meg vele a testvéreket.
Joey 6: The getaway ($30000)
Hohó, igazi bankrablás van készülőben, amelynek során mi a srácokat a helyszínről elszállító sofőr szerepét kapjuk. Szerezzünk egy jó gyors négyajtós kocsit (a Patriot például megfelel), majd hajtsunk St. Marksba, és vegyük fel a bankrabló haverjainkat (dudáljunk, akkor előjönnek). Guruljunk el a kínai negyedben a bankhoz, és álljunk be a kék körbe, lehetőleg úgy, hogy az autó észak felé nézzen, ahol a sikátorban a csillag powerup van. A sikeres balhé után rögtön hármasszintű riadót kapunk a nyakunkba helikopterrel, úttorlaszokkal, ezért jó, ha rögtön a gázba taposunk, felvesszük a csillagot (enyhítve kicsit az üldözés hevességén), aztán jöhet a bújócska annyi nehezítéssel, hogy nem tudunk autót váltani, ha leamortizálódott volna. Száguldjunk a radaron rózsaszín pöttyel jelölt célunk felé, közben, ha gáz van, ugorjunk be a Pay ’n’ Spray-be, vagy ejtsünk útba újabb csillag-powerupokat (jól jön, ha eddigre a rendőr-küldetésekkel szereztünk a garázsunkba is egyet-kettőt).
Toni 1: Taking out the Laundry ($20000)
Toni barátunk a szívére vette a múltkori kis incidenst a Triádokkal, és megbíz, hogy válaszul robbantsuk fel Mr. Wong három furgonját (a radaron piros pöttyel jelöltek azok). Segítségül kapunk néhány gránátot, amelyeket 8-Ball műhelyénél vehetünk át. Nem muszáj használnunk őket, sőt, jó is, ha sikerül megspórolni párat ínséges időkre. A furgonirtás módja szabadon választott, lehet felöklelni-felborítani azokat valami masszívabb járgánnyal, shotgunnal lőni, amíg fel nem robban, beszorítani valahová, majd ellopni, és a zúzdába vinni...
Toni 2: The pick-up ($10000)
Toni újra megkísérli felvenni a védelmi pénzt a mosodából, de ezúttal előrelátóan minket küld érte... A bunyó ezúttal sem marad el, készüljünk rá alaposan az akcióra: maximális életerő és páncél, valamint strapabíró autó melegen ajánlott. Ha felkaptuk a pénzes táskát, jönnek is a kínaiak, akik annyian vannak... hm, mint a kínaiak. Iszkoljunk a kocsihoz, majd kapcsoljunk Carmageddon üzemmódba, és tapossunk el mindenkit, aki elénk kerül. A mosodától kifelé vezető sikátorba csak akkor menjünk be, ha már a Triádok nagyját elintéztük, a kijáratot ugyanis valami jótét lélek elállta egy teherautóval, és nehéz lesz úgy átvágni magunkat rajta, hogy közben kilószámra kapjuk az ólmot a hátunkba. Az akadályon egyébként gránát, Molotov-koktél, vagy szorgos lövöldözés segít át. Ha átjutottunk, guruljunk vissza Tonihoz a megérdemelt jutalomért.
Toni 3: Salvatore called a meeting ($15000)
Salvatore Leone, a Család feje maffia-nagygyűlést hívott össze, ahová el kell szállítanunk mindhárom eddigi munkaadónkat, Luigit, Joey-t és Tonit. Az ünnepi alkalomhoz illően gyönyörű limuzint kapunk a feladatra, amelyet Joey garázsánál vehetünk át, autószerelő cimboránk (haha) pedig rögtön be is száll mellénk. Luigit a szokásos helyen, a piros lámpás negyedben vehetjük fel (dudáljunk neki), Tonival viszont megint gáz lesz. Guruljunk el St. Marksba, és álljunk be úgy a kék körbe, hogy azzal a sikátorral legyünk szemben, ahol a Toyz furgon parkol. Nagy levegő, duda, Toni beszáll, és elszabadul a pokol, kedves triád ismerőseink furgonokkal özönlenek minden irányból - kivéve azt az egyet, amelyet az imént becéloztunk. Az üldözés a lomha limuzinnal nem lesz egyszerű, a sikátor után vegyünk két bal kanyart, majd húzzunk be a keskeny utcába, amelyik Toniék házától délre van, így az üldözőink nem tudnak oldalba kapni. Ha felkaptattunk a dombra Salvatore klubjához, kiderül, hogy az utunkat két újabb furgon állja el, de ha ügyesek vagyunk, éppen át tudunk csusszanni a lépcső és az első furgon hátsó fele között, keresztül pár szerencsétlen sárgán. Most már csak a garázsba kell bemanővereznünk, és készen is vagyunk. Mostantól maga a Don, az öreg Salvatore is ad feladatokat.
Salvatore 1: Chaperone ($10000)
Újabb csajozós küldetés, Mariára, a Don szeme fényére kell vigyáznunk, diszkóba vinnünk, és hazafuvaroznunk, miután kibulizta magát (Hmm, Travolta is valami ilyesmi feladatott kapott a Ponyvaregényben, aztán hogy járt...). Persze a móka nem lesz zökkenőmentes... vegyük fel Mariát, majd vigyük el a kínai negyedben az El Train állomáshoz, itt egy kis traccsparti következik, és már vihetjük is tovább Atlantic Quaysbe, ahol a parti zajlik egy raktárépületben. Ahogy eddig, most is központi fontosságú, hogyan állunk be a kék körbe: parkoljunk úgy, hogy a kocsi orra az utca felé nézzen, és a tenger legyen mögöttünk. A bulit hamarosan megzavarják a rendőrök, kapunk is egy csinos kétcsillagos riadót. Szedjük fel gyorsan Mariát, és tapossunk a gázba! Kavarjunk a dokkok felé (a raktár után két jobb kanyar), kapjuk fel a csillag-powerupot, a megmaradt üldözőinket pedig rázzuk le, így a riadó hamarosan megszűnik, és nyugiban hazavihetjük a lányt Salvatorénak. Mostantól él a portlandi import/export garázs küldetése.
Toni 4: Triads and tribulations ($30000)
Toni leszámolásra készül a Triádokkal, és már megint velünk végezteti el a piszkos munkát, de ezúttal kapunk két verőlegényt is segítségül. Lopjunk egy autót, várjuk meg, míg a gorillák is beszállnak, és indulhatunk is a Triád főnökök kiirtására (nem árt, ha előtte életerőt-páncélt a maximumra töltünk, és legalább egy UZI-t viszünk magunkkal). Vegyük utunkat a halpiac felé (ahol anno Chunkyt segítettük át a másvilágra), majd vegyünk nagy levegőt, és vessük magunkat a harc sűrűjébe: a kék bigyóval a fejük fölött rohangáló arcokat kell lőni, meg úgy általában mindenkit, aki él és mozog. Próbáljunk minél kevesebb időt az autón kívül tölteni, szabályos háború zajlik a halpiacon, ami nagyon ártalmas az egészségre. A raktárak között egyébként felvehetünk egy drogampullát, és John Woo-t játszhatunk a Triádokkal... J Ha végeztünk, kössünk el egy Belly-up feliratú halszállító furgont, és vegyük az irányt Callahan Point felé. Térjünk le a főútról a földútra a Turtle Head Co. irányába. A gyár elektromos kapuja simán be fog engedni, ha a halas kocsival jövünk. Kerüljük meg az épületet, és gázoljunk el mindenkit, aki elénk kerül, előbb-utóbb a Triád főnök is köztük lesz. Ha esetleg nem sikerült megszerezni a furgont, vagy összetörtük útközben, másszunk fel a gyár mögött a dombra, dobáljunk Molotov-koktélokat és gránátokat a gyárudvarra, és reménykedjünk, hogy a főnök is belepusztul a robbanásokba.
Toni 5: Blow fish ($30000)
Toni vérszemet kapott, és végleg ki akarja csinálni a Triádokat, most éppen a halfeldolgozó üzemet óhajtja porig rombolni. Nem gond, Toni haver, te csak fizess, mi majd robbantunk. Először is, mint minden bombás móka előtt, nézzünk be 8-Ballhoz, akitől megkapjuk a megfelelő méretű robbanószerkezetet: egy kukásautót megtömve TNT-vel. Hoppá, ez a srác nem kispályázik... Feladatunk igen húzós, két és fél perc alatt kell a bombát a rendeltetési helyére juttatnunk. A kukáskocsi persze nem a sebességéről és jó manőverező képességéről híres, ráadásul egyetlen koccanás is elég ahhoz, hogy mi repüljünk a levegőbe a kínaiak gyára helyett. Óvatosan hajtsunk a helyszínre, és álljunk be a gáztartályok közé. Élesítsük a bombát, és pucoljunk a helyszínről, mert egyrészt mindjárt felrobban az egész kóceráj, másrészt a sárgák rájöttek, hogy nem a szemetet elszállítani jöttünk, és hangos méltatlankodásuknak ólommal adnak némi súlyt.
Salvatore 2: Cutting the grass ($15000)
Megint egy feladat a Don személyes kérésére. Egy Curly Bob nevű gyanús illető után kell kémkednünk, és kinyírni, ha kiderül, hogy Salvatore ellen dolgozik (elárulom: ki fog). Guruljunk Luigi klubjához a piros lámpás negyedben, és várjuk meg, míg Bob kijön, és beszáll egy taxiba. Óvatosan, biztonságos távolból kövessük nagyjából fél háztömbnyire lemaradva. Bob a dokkokhoz viteti magát, ahol Miguellel, a kolumbiai drogkartell fejével találkozik, és jól kidumálja neki a Család belső ügyeit. A dolog annál is érdekesebb, mert Miguel társaságában egy régi ismerőst pillanthatunk meg: Catalina az, az ex-barátnőnk, aki az intróban igen kényes körülmények között szakított velünk. A kihallgatott társalgás után intézzük el Bobot - mivel shotgunja van, érdemesebb nem tűzharcba bocsátkozni vele, hanem engedni a kísértésnek, és padlóig taposott gázzal széttrancsírozni a betonon. Ha az észrevétlen taxikövetés nem megy, válasszuk az alternatív utat, lopjunk taxit a küldetéshez, tolakodjunk oda Luigi klubjának bejáratához, és fuvarozzuk mi magunk Bobbyt a színhelyre.
Salvatore 3: Bomb da base ($150000)
Amint a jutalom nagyságából is látszik, nagyon komoly feladatot kapunk: a kolumbiaiak droglaborjának elpusztítását (Salvatore lassan mindenkivel összeveszik a városban…). A labor egy hajón található a portlandi kikötőben, az elsüllyesztésében pedig a jó öreg robbantómester, 8-Ball fog segíteni. Furikázzunk el hozzá, és közli a szükséges robbanóanyagok árát: kerek százezer dollár! Ha van ennyink, indulhat a banzáj, ha nincs, muszáj némi közjátékba bocsátkoznunk, és mellékküldetésekkel megkeresni a pénzt. Fizessük ki 8-Ballt, aki kihirdeti a haditervet: mi eltakarítjuk a hajón kolbászoló őröket, ő elhelyezi a bombát, aztán mindenki fut, amerre lát. A takarításhoz egy mesterlövész-puskát kapunk. Robogjunk a helyszínre, és foglaljuk el a lőállást a hajóval szemben álló épület tetején (lépcsőkön kell felmenni, amíg csak lehet, aztán felugrani a tetőre). A távcsövön át szemrevételezzük a terepet: összesen 15 fickó őrzi a hajót. Szedjük le a feljáró rámpa melletti kettőt, és indul a buli: 8-Ball rohan a bombával, miközben mi szorgosan lődözzük ki előle a kolumbiaiakat (nem muszáj halálpontos fejlövésre utazni, ha a testén, vagy akár a lábán kapjuk el, már elég). Ha mindet lelőttük, 8-Ball ledobja a bombát, és indul a tűzijáték… extra ajándékként pedig magunkkal vihetjük a partról a Kartell autóit, igen kellemes darabok.
Salvatore 4: Last requests ($20000)
Az előzőhöz képest könnyed, levezető gyakorlatnak tűnik: vegyünk fel egy sportkocsit Luigi bárjánál, és tüntessük el a zúzdában. Amint vidáman fütyörészve a helyszín felé közelítünk, üzenetet kapunk Mariától (a csaj, akit a diszkóba kísértünk nemrég), aki csapdára figyelmeztet. (Igaza van, amint beszállnánk az ominózus Cheetah-ba, az felrobbanna.) Vegyük utunkat a Maria által megjelölt hely felé, a híd lábánál találkozhatunk is vele, valamint egy új szereplővel, az illető hölgyet Asukának hívják, és a Jakuzáknak dolgozik, mi meg majd neki fogunk, cserébe az életmenő figyelmeztetésért. Miután Maria elmeséli, hogy Salvatore el akart tenni minket láb alól, kapjunk motorcsónakra, és hagyjuk el Portlandet. Amint partot érünk a túloldalt, Staunton Islanden, nyertük a küldetést, egyben megnyílik a második sziget (a híd átjárható lesz), megjelennek az Emergency Crane küldetései, és új búvóhelyet kapunk Staunton Islanden, extra méretű garázzsal. Hurrá, a játék egyharmadánál tartunk, én meg már most teleírtam a cikkre kiszabott hely háromnegyedét. Mi lesz itt…?
Portland mellékküldetések El Burro 1: Turismo ($10000)
El Burro autóversenyre hív minket, három Cheetah-t megelőzve kell végigrobognunk a 17 ponttal kijelölt pályán a városban. Egy banshee vagy rendőrautó nyergében némi gyakorlás után lenyomhatjuk őket, de egyszerűbb dolgunk lesz, ha valami böszme nagy járművel beállunk közvetlenül eléjük épp azelőtt, hogy elindítanánk a versenyt. Amíg a szerencsétlenek próbálják kikerülni a torlaszt, behozhatatlan előnyre tehetünk szert…
El Burro 2: I scream, you scream ($6000)
A Diablo banda főnöke Forelliékre vadászik, ez kedvünkre való móka. Kapjuk fel a bombát tartalmazó táskát Harwoodban, majd kapjuk el a közelben kóricáló jégkrémes autót, álljuk el az útját a mi kocsinkkal, dobjuk ki a sofőrt az utcára, és uzsgyi! Kerekezzünk Forelliék főhadiszállására (rózsaszín pötty a radaron), nyomjuk bőszen a dallamkürtöt (Shift), míg az ostobák mind odagyűlnek, ugorjunk ki, szaladjunk el jó messzire, és robbantsuk rájuk a teljes fagyikészletet!
El Burro 3: Trial by fire ($10000)
El Burro most éppen a Triádokra rágott be, minő szerencse, hogy velük nekünk is van némi leszámolnivalónk. Tuningoljuk fel az életerőnket és a páncélunkat a maximumra, majd ugorjunk be a kínai negyedbe, és vegyük fel a lángszórót. Két és fél perc alatt kell 25 kínait ropogósra sütnünk. A legjobb, ha délre szaladunk egy háztömbnyit, a kosárpályán biztos találunk megfelelő mennyiségű égetnivaló gazembert.
El Burro 4: Big ’n’ veiny ($20000)
Az egyik legnehezebb küldetés a játékban, szerencse, hogy nem kötelező megcsinálni. El Burro legújabb pornómagazin-szállítmányát ellopták, nekünk kell begyűjteni az elveszett irodalmat, és móresre tanítani a tolvajt. Kapjuk fel El Burro furgonját Hepburn Heightsben, és tapossunk bele, mindössze 25 másodpercünk van, hogy elérjük a tolvajt a kikötőben. Vesztére elpotyogtatott útközben egy rakás magazint, amelyeket felvéve további időt kapunk, na, nem sokat, kerek egy-egy másodpercet darabjáért. Nincs mit tenni, gyorsnak kell lennünk, mint a villám. Kicsit könnyebb a helyzetünk, ha éjjel vállaljuk el a küldetést, a forgalom kevésbé zavar az őrült száguldás közben. Ha az idő letelte előtt elérjük a kikötőt, egyszerűen üssük el a tolvajt, és vigyük vissza a lopott szajrét.
Marty 1: The Crook ($1000)
A kutyakaja-gyáros Marty saját autót ad a küldetéseihez, igyekezzünk nem összetörni… Az első feladat Marty egyik gyanútlan, ám annál sárosabb alkalmazottját elfuvarozni a kínai negyedből a gyárba. Miután a fickót benn felaprították, az esetleges bizonyítékul szolgáló kocsit is meg kell semmisítenünk a zúzdában (csak álljunk vele a mágnes alá).
Marty 2: The thieves ($3000)
A feladat most is az előzőhöz hasonló: két fazont kell felvennünk a piros lámpás negyedben, és utolsó útjukra kísérni őket a kutyakaja-gyárba. A kocsit ezúttal nem kell bezúzni, elég, ha átfestetjük.
Marty 3: The wife ($2000)
Ezúttal Marty csalfa feleségét kell elhoznunk a manikűrszalonból (mit keres egy ilyen a piros lámpás negyedben?), leszállítani a szokásos helyre, majd a kocsit letenni a tengerparton úgy, hogy lassan belecsússzon a vízbe. A lejtős part legvégén álljunk meg, és ugorjunk ki, a többit a gravitáció elvégzi.
Marty 4: Her lover ($4000)
Újabb fuvar a gyárba, kezd unalmassá válni… Az utas ezúttal Carlos, Marty nejének (Isten nyugosztalja) szeretője. Vegyük fel a srácot a kínai negyedben, és tegyük le Martynál. A történet azonban itt váratlan fordulatot vesz, a szerető ugyanis lelövi a megbízónkat (a hely szelleméhez méltóan: mint egy kutyát), álljunk hát bosszút a megbízónkért, és lőjük le Carlost (jó kis shotgunja van, tegyük el emlékbe).
STAUNTON ISLAND
Asuka 1: Sayonara Salvatore ($25000)
A Jakuzáktól kapott első misszió a hűségünk bizonyítását kéri: nyírjuk ki ex-főnökünket, Salvatorét. A Dont akkor kaphatjuk el, amikor Luigi klubjából hazafelé tart. Az öreg nagyon jól védett, a sajátján kívül két kocsi kíséri tele gorillákkal, továbbá fél tucat gyalogos testőr. Az akció részletei ránk vannak bízva, talán a leghatékonyabb, ha autóból, UZI-val megszórjuk a testőröket, aztán kipattanunk, és shotgunnal vagy gránáttal kezeljük az autókat. Jó ötlet az is, ha előre dolgozunk, és eltorlaszoljuk Salvatore garázsának bejáratát két-három autóval, és ott csapunk le rájuk: elég, ha az egyik kocsit lángba tudjuk borítani, a robbanássorozatban tuti odavész mindenki. Innentől élnek King Courtney küldetései, és a fegyverboltban megjelenik a páncél, a gránát, a távcsöves puska és az AK47.
Asuka 2: Under surveillance ($15000)
Salvatore halála után kitör a háború a Leone család és a Jakuzák között. A küldetésünk célja, hogy kinyírjuk a digók által küldött kémeket, és hogy ne legyen ilyen egyszerű, igen szűkre szabott időt alatt. Mielőtt belevágunk a buliba, mindenképpen vásároljunk be: mesterlövész puskára és gránátra lesz szükségünk. Ha az óra elkezdett ketyegni, először is száguldjuk a Belville Parkba (ha egy perc körüli részidőt tartunk itt, jók vagyunk) a tóhoz, de ne túl közel. Pattanjunk ki a kocsiból, elő a távcsövest, és lőjük ki a két olaszt a tavacska közepén, a szigeten. Vissza az autóba, és irány Bedford Point! Egy fekete furgont kell keresnünk, és pár gránáttal elintéznünk. A mostanra már legalább kettesszintűre dagadt riadóra fittyet hányva folytassuk az utat Kenji kaszinója felé. Szaladjunk fel a főbejáratnál a lépcsőn, és másszunk fel egészen az épület tetejére, annak is a nyugati oldalára. Kapjuk elő a mesterlövész puskát, és minél fürgébben lőjük ki a túloldali balkonokon tanyázó hat digó kémet (siessünk, mert hamar viszonozzák a tüzet UZI-kkal).
Asuka 3: Paparazzi purge ($10000)
Új főnöknőnk életét egy paparazzi keseríti meg, ideje, hogy jó modorra tanítsuk a kellemetlenkedő fotóst. Kavarjunk ki a kikötőbe, majd a második mólótól kössük el a rendőrségi motorcsónakot. Vidám vízi üldözés veszi kezdetét a másik csónakkal menekülő fotós után, de némileg egyenlőtlenné teszi a küzdelmet, hogy mi lőni is tudunk... Lődözzük hát addig, míg fel nem robban.
Asuka 4: Payday for Ray ($11000)
Asuka serényen fizeti a kenőpénzeket a rendőrség megfelelő embereinek, ezúttal ránk hárul a feladat, hogy a havi adagot eljuttassuk a fő-korrupt, és paranoiás zsarunak. Ray csak akkor hajlandó találkozni velünk, ha három és fél percen belül négy telefonfülkéből is beszélünk vele (így hülyítették a Bruce Willist is valamelyik „Drágán add az életed”-ben…). Az idő iszonyú kevés, így gyorsan és biztonságosan kell vezetnünk, nem érünk rá roncsderbit játszani. A legjobb, ha rendőrautót lopunk a feladathoz, és folyamatosan szirénázunk, ettől a forgalom szétrebben előttünk. A négy fülke sorrendben Torringtonban, a Belleville parkban, a Liberty Campusban és újra a Belleville Parkban lesz. Ha befértünk az időbe, találkozhatunk Rayjel, és innentől ő is osztogat küldetéseket.
Asuka 5: Two-faced Tanner ($20000)
Nemcsak a Család tagjai közt, de a Jakuzáknál is vannak árulók, Asuka most egy ilyet szúrt ki, és persze megint nekünk kell eltennünk láb alól a kettős ügynököt. Tanner a kaszinó előtt száll be a kocsijába, és innentől indul a vadászat. Célszerű autós üldözés közben UZI-val aprítani a kocsiját, majd őt magát is, bár lehet, hogy zavaró körülményként fog jelentkezni az első lövésünkre kitörő négyesszintű riadó, helikopterekkel, SWAT-os kommandósokkal és úttorlaszokkal. Legyünk rettentő gyorsak, és lőjük Tannert, ahol érjük, hogy mire a zsaruk a nyomunkba érnek, már ne sokat kelljen törődnünk vele.
Kenji 1: Kanbu bust-out ($30000)
Ezúttal rabot fogunk szabadítani a fogdából Kenjinek, Asuka fivérének parancsára. Lopjunk egy rendőrautót, semlegesítsük az ellenünk kiadott körözést, majd szereljük fel a kocsit 8-Ballnál egy pofás kis bombával. Parkoljuk le a preparált autót a rendőrség mögött a cellák falánál. Kössük el az Enforcert, robbantsuk fel a bombát, és gyorsan vegyük fel az emígyen kiszabadított jakuza havert. Húzzunk ki a rendőrségről, éljük valahogy túl a hármasszintű körözést, minél gyorsabban váltsunk autót, és festessük át a Pay ’n’ Spayben. Így már biztonságban elszállíthatjuk emberünket Bedford Pointba, és nyertük is a küldetést.
Kenji 2: Grand theft auto ($25000)
Húzós küldetés lesz, hat perc alatt kell három autót begyűjtenünk a város különböző pontjairól: Bedford Pointból egy Stringer, Rockfordból egy Cheetah, Aspatriából pedig egy Infernus kell Kenjinek. Külön kellemetlenség, hogy a gépek tökéletes állapotban kellenek, ha megtörjük valamelyiket, vihetjük a Pay ’n’ Spray-be, az idő meg fogy… Az első kocsi leszállítása után nem kell pánikba esni, és főleg nem gyalog elindulni a másodikért, az egyik nyitott garázsban egy Blista várja, hogy elkössük, sőt, a második menet után is engedelmesen megjelenik ugyanott. Nehéz küldetés, de eddigre már meg kellett (volna) tanulnunk gyorsan és balesetmentesen vezetni…
Kenji 3: Deal steal ($25000)
Egyre több gondunk akad a kolumbiaiakkal, ebben a küldetésben is csúnya összetűzésbe keveredünk velük. Először is a Yardie-k bandájának egyik kocsiját kell elkötnünk álcaképpen. Ha szereztünk egyet (Newport felé fordulnak elő nagy számban), vegyük fel a Kenji által küldött segítőnket (zöld pötty a radaron), és guruljunk a találkozó helyszínére, a kórházhoz. Ahogy a kolumbiaiak közelednek, a hülye jakuza kipattan a kocsiból, és lövöldözni kezd nagyvonalúan eldobva a meglepetés előnyét. Mi inkább ne kövessük a példáját: amíg csak lehet, maradjunk az autóban, és tapossunk a kolumbiaiak sűrűjébe, az se baj, ha közben elütjük a jakuza havert. Ha a kocsi már füstöl, szálljunk ki, és adjunk nekik! Ha mind fekszik, módszeresen robbantsuk fel az autóikat is (gránát vagy Molotov-koktél megteszi, vagy lőhetjük őket jó darabig). Ha minden elpusztult, kapjuk fel az aktatáskát, amiért tulajdonképpen jöttünk, és vigyük el Kenjinek a kaszinóba. A vérengzést trükkösebben is megoldhatjuk, ha 8-Ball haverunkkal bombát szereltetünk a saját kocsinkra, majd behajtunk a kolumbiaiak közé, kiugrunk az autóból, és a biztonságos távolból felrobbantjuk - a maradékot már simán lelődözhetjük.
Kenji 4: Shima ($10000)
Védelmi pénz-begyűjtő rutin körutunk lesz. Az első két állomással nem is lesz komolyabb gondunk (jó, a másodiknál el kell ütnünk a fazont, aki nem akarja odaadni a pénzes bőröndöt…), de a harmadikkal gond van, a boltot ugyanis frissen rabolták ki. Nem okozhatunk csalódást Kenjinek, kövessük az elkövetőket egészen Portlandbe, ahol kiderül, hogy nem mást, mint a jó öreg El Burrót kaptuk rajta! Viszont a parancs az parancs, a pénzt vissza kell szerezni, kapjuk hát elő a távcsöves puskát, és lődözzük le a Diablo-bandatagokat jó távolról, aztán vigyük el a pénzt Kenjinek a kaszinóba.
Kenji 5: Smack down ($10000)
Az új drogot, a SPANK-et terjesztő kolumbiaiak egyre inkább a Jakuzák bögyében vannak, most éppen a kifutófiúikra, a Yardies banda tagjaira kell lecsapnunk, akik az utcán terítik a drogot. Nyolc dílert kell a földbe döngölnünk, a gond az, hogy össze-vissza mászkálnak a városban, és csak annyi időre tűnnek fel, amíg eladják az éppen aktuális adag kábszert - ezalatt kell lecsapni rájuk. Időlimitünk ugyan nincs, de ha túl sok cuccot sikerül eladniuk, mielőtt kinyírtuk volna őket, buktuk a missziót. Válasszunk hát valami nagyon gyors, jól manőverezhető kocsit, és száguldjunk, mint az őrült, kiszállni lövöldözni nincs értelme, csapjuk el a dílereket mind egy szálig.
Ray 1: Silence the sneak ($30000)
Korrupt zsaru haverunk kérésére egy McAffrey nevű fazont kell kinyírnunk, a newporti házát pedig porig rombolnunk. Siessünk a helyszínre, és tegyük meg a szükséges előkészületeket, azaz torlaszoljuk el a garázstól kifelé vezető utcácskát két-három autóval. Dobáljunk be az ablakon jó messziről pár gránátot, majd az égő házból menekülő McAffrey-t lepjük meg újabb gránátadagokkal az imént épített barikádunknál, nem létezik, hogy túlélje.
Ray 2: Phil Cassidy’s army surplus ($10000)
Ray haverja, Phil Cassidy futtatja a fegyverboltot Staunton Islanden, de a nyomorult kolumbiaiak zavarják az üzletmenetét - na, ezen az áldatlan állapoton fogunk most segíteni. Töltsük fel az életerőnket és a páncélunkat, majd robogjunk a helyszínre. Phil a rendelkezésünkre bocsátja a bolt készletét, az M16-osra és a rakétavetőre lesz szükségünk. Ha jönnek a támadók, utóbbival ritkítsuk meg a soraikat, majd előbbivel fejezzük be a piszkos munkát. Ügyeljünk Philre, ha elhullik a nagy lövöldözésben, buktuk a küldetést! A későbbiekre gondolva lopjuk el Phil parkolójából a Barracks OL-t!
Ray 3: Evidence dash ($10000)
A rendőrök kompromittáló adatokhoz jutottak Donald Love helyi milliárdos vállalkozó ellen - csakhogy Ray neki is dolgozik, így mindenáron (értsd: nyamvad tíz rongy becses személyünknek…) megpróbálja eltüntetni a bizonyítékokat. Az iratokat egy Bobcat szállítja, ha nekirontunk egy masszívabb kocsival (most jön jól a Philtől elemelt rendőrségi páncélautó), egymás után elpotyogtatja a cuccokat (összesen hatot), amelyeket mi jól begyűjtünk, majd a kocsival együtt megsemmisítjük (szabadon választott: zúzda, gránát a kocsira, esetleg irány az óceán).
Ray 4: Gone fishing ($15000)
Ezúttal Ray kíváncsi partnerét kell a túlvilágra segítenünk. Az elővigyázatlan zsaru ideális körülményeket készített elő ehhez: elment horgászni. Csórjunk el egy rendőrségi motorcsónakot a dokkoktól, és keressük meg az emberünket. A fickó kicsit érdekesen űzi a horgászatot (vajon milyen halra lehet menni gránáttal?), de rövid üldözés és lövöldözés után engedelmesen a tenger fenekére süllyed.
Ray 5: Plaster blaster ($10000)
Ray egyre nagyobb kulimászba kerül: most éppen egy tanú kíván terhelő vallomást tenni rá, és egy életre elmeszelni ezzel. Rajtunk a sor, hogy kihúzzuk Rayt a kátyúból, és kinyírjuk a beszédes kedvű tagot, miközben a kórházból a bíróságra szállítják. Kapjunk valami strapabíró, de gyors autóra, és rontsunk neki az emberünket szállító mentőautónak. Rögtön kapjuk is a kettesszintű riadót a fejünkre, és ha sikerült kicsinálni a mentőt, és a tanú kiugrik belőle, hármast. Most jön a döbbenet: a fickóról egyszerűen lepattannak a golyók, nem tudjuk megsebezni! Szerencsére kinn marad a térképen, és bóklászik össze-vissza, így van időnk valahogy semlegesíteni a riadót (mostanra szinte elengedhetetlen a garázsunkban 2-3 csillag megléte, ha nincs, rendőrködjünk kicsit), és összeszedni a gondolatainkat. A golyóálló tanút csak a gránátok és a rakétavető sebzi meg, de az megint előhozza a rendőröket, folyamodjunk inkább elegánsabb (?) eszközökhöz, lopjunk valami ultrabrutál járgányt (mondjuk egy tűzoltóautót), és lapítsuk ki azzal a fickót: kétszer-háromszor átmegyünk rajta, és nem fog többé felkelni.
Donald 1: Liberator ($40000)
Donald megköszöni, amit érte tettünk két küldetéssel ezelőtt, és új feladatot ad: a kolumbiaiak által túszul tartott japán öregember kiszabadítását. Először is szerezzünk egy Cruisert a kolumbiaiaktól, ezzel simán beengednek Aspatriában a kolumbiaiak búvóhelyére. Néhány zárt garázsajtót találunk a hely átkutatása után. UZI-val, vagy AK47-tel a kezünkben nyitogassuk ki őket egymás után, lőjük le reflexből a kolumbiai gorillákat, és próbáljuk meg nem lelőni az ázsiai öreget. Ha megvan, csapjuk a kocsinkba, és vigyük el Donaldnak, örülni fog neki.
Donald 2: Waka-gashira wipeout ($30000)
Donaldnak az az érdeke, hogy minél inkább összeugrassza a rivális bandákat, így most azzal bíz meg, hogy nyírjuk ki Kenjit, a jakuza-főnökünket azt a látszatot keltve, hogy a kolumbiaiak tették. Nosza, lopjunk egy álca-Cruisert (vagy használjuk azt, amelyik az előző küldetésből megmaradt - ha megmaradt), és húzzunk vele Newportba, a parkolóházba. Kocsikázzunk fel a legfelső emeletre, és kisebb hadseregnyi testőrére ügyet sem vetve lőjük le Kenjit (ha beszáll az autójába, még mindig van esélyünk). Kapunk egy kedves hármasszintű riadót helikopterrel, ahogy kell, pucoljunk hát a helyszínről ügyelve arra, hogy ne tüntessük el a csali bizonyítékként szolgáló kolumbiai autót, tehát mindenképpen váltsunk kocsit, mielőtt kiérünk Newportból.
Donald 3: A drop in the ocean ($10000)
Az utolsó küldetés Staunton Islanden, melyben újra Donald szennyesét kell mosnunk. Az első dolgunk hajót szerezni, ugyanis megint vízi parádé lesz, nem is akármilyen. Robogjunk Callahan Point dokkjába Portlanden (két percünk van rá, jó lesz, ha sietünk). Pattanjunk be a radaron is jelzett csónakba, és fussunk ki a nyílt vízre, ahol rögtön meglátjuk a célpontunkat, egy kis Cessna repülőt, amely csomagokat potyogtat a vízbe. Húzzunk a gép után, és kapkodjuk fel a csomagokat! Néhány csomag után a körözési szintünk eléri az ötöst, vagyis két helikopter vadászik ránk, a parton pedig az FBI-osok várnak ölelésre tárt karokkal. Sok szerencsét… kapjuk fel mind a hat ledobott csomagot, majd szálljunk partra Asuka háza közelében. Csórjuk el Asuka kocsiját, és reménykedjünk, hogy elérünk a Pay ‘n’ Spay-ig, mielőtt az FBI kiveri belőlünk a szuszt… Az átfestett Stringerrel már nyugodtan elgurulhatunk a Love Media főhadiszállására leadni Donald bátyónak az anyagot. Ollé: megnyílt az út Shoreside Vale-re!
Staunton Island mellékküldetések King Courtney 1: Bling-bling scramble (maximum $15000)
Újabb autóverseny, ezúttal egy Cheetah, egy Patriot és egy Bobcat lesz az ellenfelünk. Erős mezőny! A rendőrautó lesz az ideális választásunk ellenük: gyors, strapabíró és a szirénája elriasztja a zavaró forgalmat előlünk. Ha nem nagyon megy a verseny, választhatunk megint alternatív utat: az első hosszú egyenesben próbáljunk meg aránylag nagy előnyt szerezni, majd álljunk meg, ugorjunk ki, és rakétavetővel ritkítsuk meg ellenfeleink sorait… elismerem, nem túl fair megoldás, de ez egy igen-igen kemény, kemény világ…
King Courtney 2: UZI rider ($10000)
A Királynak régi haverjaink, a Diablo banda ténykedése szúrja a szemét. A jakuzák és a kolumbiaiak háborújához képest ez ugyan vihar a biliben, de ereszkedjünk le hozzájuk, és csapjunk szét El Burróék között. Tíz Diablo-tagot kell kiirtanunk, miközben két Yardies-fickó figyel a hátsó ülésről. Nem szállhatunk ki a kocsiból, mert a két majom ezt félreértve ránk támad, így a legkényelmesebb, ha vezetés közben UZI-val szórjuk meg a diablósokat.
King Courtney 3: Gangcar round-up ($10000)
Ezúttal a Király autógyűjtő szenvedélyét kell kielégítenünk: feladatunk egy-egy Mafia Sentinel, Yakuza Stringer és Diablo Stallion leszállítása tökéletes, karcolás nélküli állapotban (ez ugye azt jelenti, hogy amit megtörünk, azt mindjárt vihetjük is kipofoztatni a Pay ’n’ Spray-be). Yakuza kocsit nem lesz nehéz találni, egész Staunton Island tele van velük, a Mafia Sentinelért és a diablósok sportkocsijáért Portlandbe kell visszamennünk. Mind a két banda erősen lőni fog ránk még azelőtt is, hogy ellopnánk az autóikat, utána meg pláne - viszont a játéknak ebben a szakaszában már illik olyan fegyverzetünknek lennie, hogy ez ne jelentsen akadályt.
King Courtney 4: Kingdom Come
Kemény küldetés lesz… Először is szerezzünk egy villámgyors kocsit, mielőtt felvesszük a feladatot, mert a játék időre megy. Ha a másfél perces visszaszámlálás elindult, húzzunk ezerrel Bedfort Pointba. Ha megtaláltuk a leparkolt autót, amelyet vissza kell vinnünk a Királynak, jön a meglepetés, Catalina bébitől találunk egy levelet, miszerint életünk hátralevő másodperceiben élvezzük a SPANK erejét, sok szeretettel satöbbi - azzal öt kamikaze-furgon jelenik meg, és próbál széttaposni. Próbáljunk minél gyorsabban kijutni az utcára, majd mesterlövész-puskával vagy rakétavetővel kilőni a kamikazékat. A nehezén túl vagyunk, még pár gyalogos ámokfutót kell kiirtanunk (hmm, bevillan egy kis nosztalgia a Serious Samből J), az M16 megteszi ellenük, de pazarolhatunk rájuk is rakétát, az látványosabb.
SHORESIDE VALE
Ray 1: Marked man ($20000 és egy golyóálló Patriot)
Új búvóhelyünk van, immár öt garázzsal! Használjuk ki a bővített kapacitást, és lopjuk tele kocsikkal, hozzuk be a lemaradásunkat civil küldetésekből, szükségünk lesz minden extra tápra, hisz közeleg a végjáték (röpke pillantás a karakterszámlálóra, 10 oldalnyi szövegnél járunk, hajrá tördelő J)! Rayt sehogyan sem sikerült kihúznunk a csávából, már a CIA is üldözi, így le kell lépnie Liberty Cityből (remélhetőleg Vice Citybe utazik, ahol a GTA3 kiegészítője játszódik majd…), ebben annyit tudunk segíteni, hogy kivisszük a reptérre. A majom persze későn indul, kemény három percünk lesz, hogy kiérjünk a repülőtérre, ráadásul a CIA lezáratta a hidakat, így más útvonalat kell kiszemelnünk: az alagúton át megyünk. A létező leggyorsabb kocsival menjünk, és ügyeljünk arra, hogy ne veszítsünk időt holmi koccanások miatt. Az alagútban a T elágazásnál forduljunk balra, majd a következő „airport” feliratnál megint balra. Keveredjünk ki az alagútból, és álljunk be a kék körbe, Ray kiszáll, és elrepül, de előtte odaadja a garázskulcsát. Hoppá! Kavarjunk vissza Newportba óvatosan kikerülve a CIA-seket, és kukkantsunk be Ray garázsába. Üzenet vár: „kösz mindent, vigyázz a kocsimra, viszlát Miamiban - Ray” Igen! Vice Citybe utazott! J Ray ajándékát (húszezer dolcsi, a golyóálló autó, egy mesterlövész puska, lángszóró és rakétavető) rakjuk le a garázsunkban, és tartalékoljuk az utolsó küldetésre.
Donald 1: Grand theft aero ($50000)
Donald első Shoreside Vale-i feladata a repülőtérre szólít, szerezzünk valami strapabíró kocsit, és haladjunk a radaron a piros pötty irányába. Gázoljunk át az utunkat álló barikádon, majd elővigyázatosan álljunk meg vagy száz méterre a célpontunkként szolgáló hangár előtt. Kapjuk elő a távcsöves puskát, és szedjük le a repülő mellett ténykedő kolumbiaiakat. Négyet simán le tudunk szedni, a maradék három hordók mögött keres fedezéket, de vesztükre azok robbanásveszélyes anyagot tartalmaznak… Ha mind kihalt, vigyorogva mehetünk Donald batyujáért a hangárba, az azonban sehol sincs, a kolumbiaiaknak mégis sikerült lelépni, és magukkal vinniük! Kövessük őket egészen Fort Stauntonig, ahol a főhadiszállásukat az iménti mesterlövész-puskás jelenet megismétlésével pucolhatjuk ki. Ha tiszta a terep, ugorjunk be az építkezés ipari liftjébe, és nicsak! Újra találkozunk Catalina és Miguel párosával, csakhogy most nálunk van a stukker. Catalina megismétli az intróban látott trükkjét, azonban most a Kartell-vezér az áldozat - viszont a csaj megint megmenekül… Előkerül Asuka is valahonnan, és újra szövetséget ajánl a kolumbiaiak ellen (haha, nem is sejti, hogy nem ők, hanem mi nyírtuk ki a bátyját, a néhai Kenjit). Oké, elfogadjuk, így a jakuzák kocsiján szállíthatjuk vissza Donaldnek a csomagot, amely körül az egész balhé kitört. Innentől élnek D-Ice küldetései.
Donald 2: Escort service ($40000)
Donald ázsiai üzlettársának kell díszkíséretet biztosítanunk Pike Creekig, ahol az a legutóbbi közös ügyletük (a Cessnás-motorcsónakos küldetésből emlékezhetünk rá) eredményét kívánja megvizslatni. Szerezzünk nagyon strapabíró járgányt a bulihoz, a legjobb, ha Phil boltjából elemeljük a Barracks OL-t. Donald haverja egy páncélautóval érkezik, a kolumbiaiak pedig kamikaze Cruiserekkel támadnak, de valami elképesztő vehemenciával. Használjuk bőszen a teljes fegyvertárunkat, és a kocsink „testével” védelmezzük emberünket. Ha a Belville Parkon túl vagyunk, kezdhetünk reménykedni, az alagút után pedig már-már örülni. Ügyeljünk arra, hogy ne csapjunk el a nagy balhé közepette egy rendőrt vagy rendőrautót sem, más se hiányzik nekünk ide, mint a zsaruk meg a riadó. Ha elértük az Amco épületét, nyertünk - ne keseredjünk el, ha ez nem megy elsőre, vagy mondjuk tizedszerre sem…
Donald 3: Decoy ($35000)
Enyhén szuicid móka lesz… Donald ázsiai haverjának a nyomában van a rendőrség, már-már el is kapták, körbezárták az Amco épületét, ahová az imént olyan keservesen elfuvaroztuk. Vakmerő manőverrel kell elcsalogatnunk a helyszínről a SWAT-osokat, hogy az emberünk ki tudjon törni a blokádból, és olajra tudjon lépni. Furikázzunk hát a helyszínre, és a biztonság kedvéért úgy parkoljunk le, hogy elálljuk a rendőrök páncélautójának útját. Vegyünk nagy levegőt, és kössük el a Securicart. Lesz is rögvest sírás-rívás, fogsorok csattogtatása, ami jelen esetben a létező legmagasabb, hatosszintű riadót jelenti a Nemzeti Gárdával, tankokkal, FBI-jal. Három percen át kell életben maradnunk, ráadásul úgy, hogy huzamosabb időre nem hagyhatjuk el a kocsinkat sem, mert a zsernyákok rájönnek, hogy nem az vagyunk, akinek hisznek. A játék meglehetősen esélytelen, próbálkozhatunk a kórház felé menekülni, és ott körözve kihúzni az időt, de jobb, ha a repülőtér felé vezető alagutakba menekülünk, ott legalább a helikopterek nem érnek el. Esetleg megpróbálhatunk eljutni a garázsunkig, ott biztonságban leszünk, de amíg elérünk oda, hááát… Mindenesetre, ha kibírtuk a mágikus három percet, nyertünk. Donald apó viszont rejtélyes módon eltűnik, Asukát kérdezzük meg, miért is…
Asuka 1: Bait ($35000)
Bejött nekünk ez a csali-szerep, Asuka is arra kér, hogy ilyet játsszunk neki. Ám legyen. Három „halálbrigádot” kell a jakuzák Pike Creek-i kivégzőosztaga elé csalogatnunk. Szerezzünk gyors, jól manőverező autót a munkához, és játsszuk el a nyúl szerepét sorban Pike Creekben, a Cochrane Damnél és Cedar Gvrove-ban. Ügyeljünk arra, hogy ne rázzuk le teljesen az üldözőinket, és ne keveredjünk velük tűzharcba, nem erre szerződtünk, majd a jakuzák elvégzik a piszkos munkát.
Asuka 2: Espresso-2-go ($40000)
A japánok megrendítő csapást készülnek mérni a Kartellre (Leonéék is így kezdték, aztán mi lett belőle…) a SPANK terítésének első számú eszköze, a Kappa kávéház-hálózat kiütésével. Ezt természetesen becses személyünk fogja végezni. Gyors és kemény gépre lesz szükségünk, a Cartel Cruiser tűnik ideálisnak a feladatra. A móka időre megy, a kávéházak (inkább standok vagy bódék azok…) széttaposásának sorrendje nem kötött, de ajánlatos a következőt tartani:
Shoreside Vale-en a kórház parkolójában.
Shoreside Vale-en, a repülőtér előtt, a szökőkútnál (bátran hajtsunk fel a lépcsőkön).
Staunton Islanden a híd után egy 360 fokos kanyar, majd kövessük a pöttyöt a radaron.
Staunton Islanden, a torringtoni bank előtt.
Staunton Islanden, közelebbről Bedford Pointban, egy virágágyásokkal díszített épület előtt.
Staunton Islanden, a katedrális előtt (kb. itt rongyolódik le annyira a Cruiser, hogy váltani kell, most már nincs sok hátra, akármilyen furgon megteszi).
Staunton Islanden, a katedrálistól délre, a park közepén, egy dombon.
A portlandi kikötővel szemben húzódó utcán.
Portlandben, a néhai Salvatore házával szemben, a tengerparton.
Asuka 3: S.A.M.
A nagy Kartellellenes hadművelet második felvonásában Catalina drogutánpótlását kell elvágnunk. A cucc repülővel érkezik, így légelhárító rakétássá kell átlényegülnünk. Ahogy felvettük a küldetést, három és fél perc áll a rendelkezésünkre, hogy szerezzünk megfelelő hajót - ez Staunton Island nyugati végében vár ránk egy Reefer képében. Kapjuk fel a rakétavetőt, majd a csónakkal száguldjunk a radaron jelzett pötty felé. A repülőgép hamarosan feltűnik, összesen két lövésre elegendő időnk lesz, célozzunk pontosan! Ha a gép lepottyant, azonnal megkapjuk a négyesszintű riadót, továbbá egy rakat kolumbiait a nyakunkba. A riadó egyelőre helikopter képében érkezik, nagy a kísértés, hogy azt is lekapjuk egy rakétával, de ezzel csak rontanánk a helyzetünket, koncentráljunk inkább a Kartelltagokra, és lődözzük le őket minél messzebbről a távcsövessel. A visszaút hajóval kész öngyilkosság (a helikopterek szétszednek), kössük inkább el a kolumbiaiak árván maradt Cruiserét, és hajtsunk vele nyugatra, a hangárok felé. Két újabb kolumbiai csapat kiirtása után már csak a rendőrök lerázására kell figyelnünk, ugorjunk be a Pay ’n’ Spray-be, aztán mehetünk vissza Asuka anyuhoz. …Azaz mennénk vissza, de meglepetés fogad, Asuka halott. Üzenet is jár a hullával, méghozzá Migueltől (Hm, szóval ő meg él. Kellemetlen, roppant kellemetlen.), miszerint túszul ejtette Mariát, az új barátnőnket, és csekély félmillió dollárt kér az életéért cserébe. Ha nincs ennyi pénzünk, vállaljunk melléküldetéseket, és gyűjtögessünk, majd ugorjunk bele a végső misszióba:
The exchange ($1000000)
Tápoljunk fel mindent a maximumra, páncél százon, életerő 125-ön (vegyük igénybe egy prosti szolgáltatásait - kicsit ironikus pont a barátnőnk kiszabadítását célzó küldetés előtt, de a cél szentesíti az eszközt, kellemest a hasznossal stb.). Kövessük a C betűt a radaron, és guruljunk a kolumbiai főhadiszállásra, lehetőleg Ray golyóálló kocsijával. Álljunk be a kék körbe úgy, hogy a keleti út felé álljunk, amely a ház északi oldalánál fut. Bemegyünk a házba, az őrök elszedik az összes fegyverünket (puff neki), aztán megkapjuk Mariát a félmillióért cserébe, de Catalina újra átver, és kiadja a parancsot az őröknek: öljenek meg mindkettőnket - majd kedvesen lelép. Csapjuk le az őröket, ahogy visszakapjuk az irányítást, majd kapjuk fel a pisztolyt, és húzzunk ki a házból. A kapunál lőjük le az őrt, és vegyük el az UZI-ját. Szedjük le az UZI-val az erkélyekről lövöldöző őröket, és vegyük fel tőlük az AK47-est. Rohanjunk a garázsba, kapjuk fel a páncél-powerupot, ugorjunk be a Cruiserbe, romboljunk ki vele a kapun, és szálljunk át a kocsiba, amellyel jöttünk. Catalina időközben helikopterrel menekül, és kemény hét percünk van rá, hogy elkapjuk (ebből már el is telt vagy kettő eddigre). Nyomuljunk keleti irányban, fel a dombra, forduljunk balra, és száguldjunk végig az utcán teljes sebességgel. Az út végén forduljunk balra, és kövessük az út kanyarulatát. Ahogy meglátjuk a kolumbiaiak barikádját, ugorjunk ki a kocsiból, és szórjuk meg őket az UZI-val. Kapjuk fel a fegyvereiket, és nyomás tovább! Gyilkoljunk le mindenkit a gátaknál, és a helikopter-leszálló déli részénél felkaphatjuk a hőn áhított rakétavetőt. Ahogy a második épülethez érünk, látjuk a felszálló helikoptert, amelyet egy Barracks OL üldöz, Catalina pedig bombákat szór rá fentről. Másszunk fel a toronyba, és lőjük le a rakétavetővel a helikoptert, aztán szaladjunk Mariáért, lődözzük le a körülötte álló kolumbiaiakat vigyázva, hogy a lánynak a haja szála se görbüljön, és dőlhetünk hátra: végigvittük az Év Játékát!
Shoreside Vale mellékküldetések D-Ice 1: UZI money ($10000) A rampage küldetésekhez hasonlító móka: kapunk egy UZI-t végtelen lőszerrel, hogy két és fél perc alatt kinyírjunk vele a Nines bandából húsz tagot. Egyszerűbb lenne rakétavetővel, de sajnos nem megy, csa